Thursday 1 August 2013

God of Study

Assalamualaikum dan salam ramadhan semua . Mulakan dengan Bismillah , diakhiri dengan Alhamdulillah . #ehh nyanyi pulakk. hihi soryy .

Hmm kejap je rase ramadhan kali ni . Tup Tap Pang Pong da nak abis . Tsk tsk sobsob . TT_TT .
Sedih kan . Xtau jumpa x ramadhan next year . huhu harap2 dipanjangkan umur ,so dapat jumpe ramadhan lagi . ye dak ? :)

Okay , entry kali ni ak nak promote cerita korea sikit boleh ? Hewhewww .
Xboleh un wat boleh jugakkk lah . xkire . kehkehkeh . nie ha title dye .

GOD OF STUDY

Story ni inspiring gilaa kot . at least for me yaww . hehe . Storyline dye smooth n best la. campor ngan pelakon dye hensem #ehh . hahaha sorryy . okay2 . Dia cerita tentang sekolah biase yang da nk dibubarkan . n kisah pelajar2 yang xpandai struggling untuk masuk university . Well yeah , nothing impossible . even someone tu xpandai or xpenah belaja un, kite xleh pandang rendah tau . sebab aku penah alami , sebab sekali diorang da nekad . dan dengan izin Allah . In sya Allah berjaya . Pelajar2 ni xpandai n stiap orang ada masalah masing-masing . sedih sangat . aku rase da bergelen2 air mata aku kuar tgok cerita ni . lots of good values . serius xtipu . semua orang boleh la tgok cerita ni . 

cerita ni mengingatkan aku zaman ak skolah rendah dulu . hewwheww . 
masa aku darjah 4 , kalo xsilap aku . aku lam kelas first , betape banyak mainnya aku mase darjah 4 tu , terus turun kelas yang last skali bila naik darjah 5 . hmm ape lagi , mak un bleber la. hahaha tapi kadang2 rase lawak jugak. hehe . mase darjah 5 tuh da sedar , belajar sungguh2 n dapat balek naik kelas first mase darjah 6 . hehe . tapi upsr dapat 4a 1 b . alhamdulillah . ingat nak la masuk sekolah arab an , tapi xdapat . xpe la , aku un still teruskan skolah kat rumah aku nie . sekolah harian biase je . lame2 da terbiase ngan sekolah tu , then bila dapat offer mrsm mase lepas pmr tu terus xnak pergi . da sebati ngan jiwa smk bukit tunggal . i'm proud to be one of smkbt-ians. 

Ringkaskan belajar2 dapat la asasi palam . best gila kat sana . n then now currently at umt . hehe . Bestkan perancangan Allah . n ketahuilah u olls sume yang Allah itu adalah sebaik-baik perancang :) .

aku tahu hakikat tu sebab aku penah alaminya . n aku tetap redha dengan ape yang akan aku dapat . akan dapat tu maksudnya aku nyer result dapat hari ni senanye . cume tgah tunggu mak balek . cek ngan mak nnti . hewheww takot :/ .

" Ya Allah, kuatkan hatiku untuk menerima apa sahaja kemungkinan yang akan berlaku .
Tenangkan hatiku ini Ya Rabb . Moga aku tidak berasa sedih dengan apa yang aku dapat . 
Kerna itu tentunya daripada usaha aku sendiri. 
Jadikanlah aku hambaMu yang sentiasa bersyukur . 
Amin Amin Ya Rabbal Alamin. "

Lasttt sekali , *pheww* cam orang nak beranak da. hahaha . doakan aku dapat result okay ye . Sampai sini sajelah dating maya kita yee . okay lahh . till then , byebye assalamualaikum . 

p/s : To kim sunshine and owlzschoolsssss , haihh cane dapat jumpa blog i ni . Malu lahh -blushing- . huhu



2 comments:

  1. best of luck amidomichi in everything you do. Allah with you...haha,salahkan shera. tak tak jangan kesian dia. i pen'stalker terhebat you :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha thanks kim. alhamdulillah okay . ouh, hot jugak i nie ade orang nak stalk :P

      Delete